Overheid in Limburg

Gemeente Beek (Limburg)

Statistieken gemeente Beek

Oppervlakte: 2.104 ha.
Aantal zetels: 17
Aantal inwoners (actueel): 15.889
Aantal burgers gemeente aug 2020: 15.889
Bevolkingsaantal CBS januari 2019: 15.927
Bewonersaantal mei 2018: 15.939
Aantal inwoners januari 2017: 15.951
Aantal inwoners maart 2016: 16.040
Aantal inwoners december 2015: 16.065
Aantal inwoners maart 2015: 16.154
Aantal inwoners jan. 2015: 16.296
Aantal inwoners mei 2014: 16.295
januari 2014: 16.268
november 2013: 16.300
augustus 2013: 16.301
mei 2013: 16.299
2012: 16.525
Aantal inwoners jan 2010: 16.579
jan. 2009: 16.607
Bevolking jan 2008: 16.696
Inwonersaantal 2007: 16.717
Inwonersaantal 2006: 16.926
Inwonersaantal 2005: 17.020
Inwonersaantal 2004: 17.105

Contact gemeente Beek

Raadhuisstraat 9, 6191 KA, Beek
Tel 046-4389222
E-mail: info@gemeentebeek.nl
Website: www.gemeentebeek.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Het onafhankelijk burgerpanel van de gemeente Beek: https://www.Tipbeek.nl (doe lokaal marktonderzoek in Beek)

Gemeenteraadsverkiezingen (zetels)                                    

Politieke partijen Zetels 2014  Zetels 2010
BBB-NDB 6 7
CDA 4 4
Progressief Beek 
(PvdA, GroenLinks, D66)
4 4
VVD 1 2
Senioren Belang Beek 2 -
Totaal aantal zetels gemeenteraad 17 17

Ranking langstzittende raadsleden
CDA, Dhr. Geert Ghijsen: 18 jaarProgressief Beek, Dhr. Charles Willems: 10 jaarSenioren Belang Beek, Dhr. Roel Hoogeboom: 6 jaarBurger belangen Beek - Nieuw Democraten Beek, Dhr. Danny Hendrix: 6 jaarProgessief Beek, Dhr. Martijn Kösters: 2 jaarVVD, Dhr. Ghislen Nysten: 2 jaar

Pagina 1 van 4 (34 resultaten)

> Raadpleging of marktonderzoek in Beek


Toelichting: Voer vandaag een raadpleging of marktonderzoek uit in Beek. Klik rechts op de buttons voor meer informatie of neem telefonisch contact op.

Dhr. René Beaumont

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: april 2018 (2 jaar, 7 maanden in dienst)

Dhr. Joop Crucq

Functie: GemeentesecretarisIn dienst vanaf: januari 2021

Mevr. Marie-José de Bruijn-de Vos

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: april 2018 (2 jaar, 7 maanden in dienst)

Mevr. Edith de Kock

Functie: Hoofdafdeling
Werkzaamheden bij de Overheid:
Afdelingshoofd Publiekszaken, gemeente Beek.

Dhr. Maurice de Lange

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: juni 2013 (7 jaar, 6 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Maurice de Lange is projectmanager Interactieve Marketing bij de gemeente Beek.

Dhr. Ron de Louw

Functie: GemeentesecretarisIn dienst gegaan: december 2005Uit dienst vanaf: december 2020 (15 jaar, 4 dagen in dienst geweest)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Ron de Louw is gemeentesecretaris van de gemeente Beek. De gemeentesecretaris is de eerste adviseur van het college van B&W Beek. Ook is Ron de Louw algemeen directeur van de ambtelijke organisatie.

Dhr. Ralph Diederen

Functie: WethouderPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: april 2018 (2 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Ruimtelijke ordening , Belastingen, Sport, Monumentaal erfgoed, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Ralph Diederen heeft in zijn portefeuille: Financiën, Belastingen, Treasury, Sport, Stadsvernieuwing en Wonen, Ruimtelijke Ordening, Bouw- en woningtoezicht, Monumentenzorg, Grondbeleid / bedrijventerreinen, Woonleningen en Public Affairs.

Dhr. Achiel Drummen

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: juni 2010 (10 jaar, 6 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Afdelingshoofd Financien & Belastingen, gemeente Beek.

Dhr. Guliël Erven

Functie: GriffierIn dienst sinds: oktober 2002 (18 jaar, 2 maanden in dienst)
Toelichting: Raadsgriffier gemeenteraad Beek.Werkzaamheden bij de Overheid:
Guliël Erven is raadsgriffier van de gemeenteraad in Beek. De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad van Beek en de raadscommissies. De heer Erven is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.

Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad.
Aanverwant:2002 - 2002Dhr. Guliël Erven, Raadslid, VVD Nuth, gemeente Nuth