Overheid in Limburg

Gemeente Gennep (Limburg)

Statistieken gemeente Gennep

Oppervlakte: 5.042 ha.
Aantal zetels: 17
Aantal inwoners (actueel): 17.007
Bewonersaantal mei 2018: 17.007
Aantal inwoners januari 2017: 17.129
Aantal inwoners maart 2016: 17.070
Aantal inwoners december 2015: 17.092
Aantal inwoners maart 2015: 17.207
Aantal inwoners mei 2014: 17.277
januari 2014: 17.285
november 2013: 17.293
augustus 2013: 17.275
mei 2013: 17.304
2012: 17.369
Aantal inwoners jan 2010: 17.153
Aantal inwoners jan 2009: 17.101
Bevolking jan 2008: 16.890
Inwonersaantal 2007: 16.863
Inwonersaantal 2006: 16.742
Inwonersaantal 2005: 16.823
Inwonersaantal 2004: 16.754

Contact gemeente Gennep

Ellen Hoffmannplein 1, 6591 CP, Gennep (Postbus 9003, 6590 HD GENNEP)
Tel 0485-494141
E-mail: gemeente@gennep.nl
Website: www.gennep.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ga naar het burgerpanel van Gennep via http://1genneppanel.nl/

Gemeenteraadsverkiezingen

Politieke partij

2014

2010

2006

2002

1998

SP

5

-

-

-

-

D66

3

4

5

4

3

KERN

3

4

3

4

4

CDA

3

4

4

4

4

PvdA

1

3

4

3

4

VVD

2

2

1

2

2

Aantal zetels   

17

17

17

17

17

Ranking langstzittende raadsleden
D66, Dhr. Paul Wessels: 8 jaarCDA, Dhr. Jacques van Bergen: 7 jaarSP, Dhr. Rob Janssen: 4 jaarPvdA, Dhr. Luc Brouwers: 4 jaarVVD, Dhr. Fred Knigge: 2 jaar

Pagina 1 van 4 (32 resultaten)

Mevr. Lucie Arntz

Functie: Communicatieadviseur / perswoordvoerderIn dienst sinds: oktober 2006 (11 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieWerkzaamheden bij de Overheid:
Lucie Arntz is communicatieadviseur bij de gemeente Gennep.

Dhr. Luc Brouwers

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PvdA (2014-)
Politiek leider PvdA
Lijsttrekker PvdA (2018)
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Luc Brouwers (PvdA) 50 voorkeurstemmen.

Dhr. Peter de Koning

Functie: BurgemeesterPolitiek: VVDIn dienst sinds: juni 2012 (6 jaar, 2 maanden in dienst)
Portefeuille: Bedrijfsvoering, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Vergunningen, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Peter de Koning (VVD) heeft in zijn portefeuille: Beleidscoördinatie college en raad, Bestuurlijke organisatie, Personeel en organisatie, Bevolking, burgerlijke stand, verkiezingen, Voorlichting, representatie, lokale omroep, Juridische zaken, Bestuurlijke samenwerking regionaal, internationaal, Euregio, Stedenband, Brandweer/politie/rampenbestrijding, APV, Handhaving en vergunningverlening evenementen.

Coalitieperiode 2014-2018
Burgemeester Peter de Koning (VVD) heeft in zijn portefeuille: Algemeen bestuurlijke zaken ((Beleidscoördinatie college en raad, Bestuurlijke organisatie, Bestuurlijke samenwerking in de regio / Regio Venlo, Personeel en organisatie, Bevolking, burgerlijke stand, verkiezingen, Voorlichting en representatie, Juridische zaken, Euregio, internationale samenwerking/Stedenband)), Openbare Orde en Veiligheid ((Brandweer/politie/rampenbestrijding, Handhaving)) en de Frontoffice ((
Dienstverlening, Documentaire Informatie Voorziening (DIV), Informatie en Communicatie Technologie (ICT)).

Bestuursperiode 2012-2014
Burgemeester Peter de Koning heeft in zijn portefeuille: Projecten (nieuwbouw Brandweer, ROC Haven Heijen), Algemeen bestuurlijke zaken, openbare orde / veiligheid, vergunningen (handhaving) en verantwoordelijk voor de frontoffice (dienstverlening) in de gemeente Gennep.
Werkzaamheden bij de Overheid:


Burgemeester Peter de Koning is zowel voorzitter van het college van burgemeesters en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Gennep.

Peter de Koning is lid van de commissie Bestuur en Veiligheid (VNG).

Vanaf 2013 is Peter de Koning voorzitter van VVD-Limburg.


Aanverwant:2013 - heden Dhr. Peter de Koning, Voorzitter, VVD Limburg, Provinciale Bestuurders Politieke Partijen2010 - 2012Dhr. Peter de Koning, Wethouder, VVD Steenbergen, gemeente Steenbergen2006 - 2010Dhr. Peter de Koning, Wethouder, VVD Ridderkerk, gemeente Ridderkerk

Dhr. Hans Frentz

Functie: RaadslidPolitiek: SP
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Hans Frentz (SP) 76 voorkeurstemmen.

Dhr. Ruud Geraeds

Functie: RaadslidPolitiek: SP
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (4 maanden in dienst)

Mevr. Joy Hillebrand

Functie: RaadslidPolitiek: PvdA
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2018 (4 maanden in dienst)

Dhr. Rob Janssen

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter SP (2014-)
Politiek leider SP
Lijsttrekker SP (2014, 2018)
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 5 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Rob Janssen heeft 1.190 voorkeurstemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014.
Aanverwant:2013 - heden Dhr. Rob Janssen, Statenlid, SP, Provincie Limburg2003 - 2011Dhr. Rob Janssen, Statenlid, SP Limburg, Provincie Limburg1998 - 2014Dhr. Rob Janssen, Raadslid, PvdA, gemeente Zoetermeer

Dhr. Fred Knigge

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: januari 2016 (2 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Plaatsvervangend fractievoorzitter.

Dhr. Andy Knipping

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: januari 2004 (14 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: MobiliteitWerkzaamheden bij de Overheid:
Andy Knipping is beleidsmedewerker Verkeerszaken bij de gemeente Gennep.
Aanverwant:2004 - 2005Dhr. Andy Knipping, Beleidsmedewerker, gemeente Horst aan de Maas

Dhr. Peter Lucassen

Functie: WethouderPolitiek: SP
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: mei 2014 (4 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Sociale Zaken, Bibliotheek, Welzijn, Onderwijs, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Peter Lucassen (SP) heeft in zijn portefeuille: Sociaal Domein (Programma Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Sociale werkgelegenheid, Inkomstenvoorzieningen, Bijstand/minimabeleid/armoedebeleid, Jeugd- en jongerenwerk, Maatschappelijke begeleiding, Intos, Ouderen- en gehandicaptenbeleid, Gezondheidszorg, Jeugdzorg), Kunst en cultuur (Cultuurhistorie), Onderwijs (Onderwijs, Kinderopvang, Peuterspeelzalen, Openbaar bibliotheekwerk, Volwasseneneducatie) en Projecten (Integraal Kind Centrum).

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Peter Lucassen (SP) heeft in zijn portefeuille: Economie/werkgelegenheid (Economische ontwikkeling, Accountmanagement bedrijvigheid, Sociale werkgelegenheid en Inkomstenvoorzieningen waaronder bijstand/minimabeleid/armoedebeleid),
Toerisme/recreatie/cultuur (Beleidsontwikkeling en promotie, Openluchtrecreatie, Kunst en cultuur, Ontwikkeling wandel/fietsroutenetwerk, Strategische Regiovisie Maasduinen), Middelen (
Financiën, Gemeentelijke accommodaties, Inkoop, Bouwgrondexploitatie/grondzaken), Volkshuisvesting (
Wonen/Woonzorgcomplexen) en is verantwoordelijk voor de projecten
Villa Flora/Greenpark Venlo en Bedrijventerrein de Brem.
Aanverwant:2011 - 2014Dhr. Peter Lucassen, Statenlid, SP, Provincie Gelderland2002 - 2009Dhr. Peter Lucassen, Wethouder, SP Nijmegen, gemeente Nijmegen