Overheid in Limburg

Gemeente Gennep (Limburg)

Pagina 1 van 1 (5 resultaten)

Dhr. Peter de Koning

Functie: BurgemeesterPolitiek: VVDIn dienst sinds: juni 2012 (6 jaar, 4 maanden in dienst)
Portefeuille: Bedrijfsvoering, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Vergunningen, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Peter de Koning (VVD) heeft in zijn portefeuille: Beleidscoördinatie college en raad, Bestuurlijke organisatie, Personeel en organisatie, Bevolking, burgerlijke stand, verkiezingen, Voorlichting, representatie, lokale omroep, Juridische zaken, Bestuurlijke samenwerking regionaal, internationaal, Euregio, Stedenband, Brandweer/politie/rampenbestrijding, APV, Handhaving en vergunningverlening evenementen.

Coalitieperiode 2014-2018
Peter de Koning (VVD) heeft in zijn portefeuille: Algemeen bestuurlijke zaken ((Beleidscoördinatie college en raad, Bestuurlijke organisatie, Bestuurlijke samenwerking in de regio / Regio Venlo, Personeel en organisatie, Bevolking, burgerlijke stand, verkiezingen, Voorlichting en representatie, Juridische zaken, Euregio, internationale samenwerking/Stedenband)), Openbare Orde en Veiligheid ((Brandweer/politie/rampenbestrijding, Handhaving)) en de Frontoffice ((
Dienstverlening, Documentaire Informatie Voorziening (DIV), Informatie en Communicatie Technologie (ICT)).

Bestuursperiode 2012-2014
Peter de Koning heeft in zijn portefeuille: Projecten (nieuwbouw Brandweer, ROC Haven Heijen), Algemeen bestuurlijke zaken, openbare orde / veiligheid, vergunningen (handhaving) en verantwoordelijk voor de frontoffice (dienstverlening) in de gemeente Gennep.
Werkzaamheden bij de Overheid:


Burgemeester Peter de Koning is zowel voorzitter van het college van burgemeesters en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Gennep.

Peter de Koning is lid van de commissie Bestuur en Veiligheid (VNG).

Vanaf 2013 is Peter de Koning voorzitter van VVD-Limburg.


Aanverwant:2013 - heden Dhr. Peter de Koning, Voorzitter, VVD Limburg, Provinciale Bestuurders Politieke Partijen2010 - 2012Dhr. Peter de Koning, Wethouder, VVD Steenbergen, gemeente Steenbergen2006 - 2010Dhr. Peter de Koning, Wethouder, VVD Ridderkerk, gemeente Ridderkerk

Dhr. Peter Lucassen

Functie: WethouderPolitiek: SP
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: mei 2014 (4 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Sociale Zaken, Bibliotheek, Welzijn, Onderwijs, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Peter Lucassen (SP) heeft in zijn portefeuille: Sociaal Domein (Programma Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Sociale werkgelegenheid, Inkomstenvoorzieningen, Bijstand/minimabeleid/armoedebeleid, Jeugd- en jongerenwerk, Maatschappelijke begeleiding, Intos, Ouderen- en gehandicaptenbeleid, Gezondheidszorg, Jeugdzorg), Kunst en cultuur (Cultuurhistorie), Onderwijs (Onderwijs, Kinderopvang, Peuterspeelzalen, Openbaar bibliotheekwerk, Volwasseneneducatie) en Projecten (Integraal Kind Centrum).

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Peter Lucassen (SP) heeft in zijn portefeuille: Economie/werkgelegenheid (Economische ontwikkeling, Accountmanagement bedrijvigheid, Sociale werkgelegenheid en Inkomstenvoorzieningen waaronder bijstand/minimabeleid/armoedebeleid),
Toerisme/recreatie/cultuur (Beleidsontwikkeling en promotie, Openluchtrecreatie, Kunst en cultuur, Ontwikkeling wandel/fietsroutenetwerk, Strategische Regiovisie Maasduinen), Middelen (
Financiën, Gemeentelijke accommodaties, Inkoop, Bouwgrondexploitatie/grondzaken), Volkshuisvesting (
Wonen/Woonzorgcomplexen) en is verantwoordelijk voor de projecten
Villa Flora/Greenpark Venlo en Bedrijventerrein de Brem.
Aanverwant:2011 - 2014Dhr. Peter Lucassen, Statenlid, SP, Provincie Gelderland2002 - 2009Dhr. Peter Lucassen, Wethouder, SP Nijmegen, gemeente Nijmegen

Mevr. Jacqueline Nijland

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: juni 2012 (6 jaar, 4 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Jacqueline Nijland is algemeen directeur en gemeentesecretaris bij de gemeente Gennep.
Aanverwant:2007 - 2012Mevr. Jacqueline Nijland, Directeur, gemeente Winterswijk

Dhr. Rob Peperzak

Functie: WethouderPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: mei 2018 (5 maanden in dienst)
Portefeuille: Ruimtelijke ordening , Sport, Landelijk gebied / Water / Natuur, Toezicht en (integrale) handhaving, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Monumentaal erfgoed, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Rob Peperzak heeft in zijn portefeuille: Ruimtelijke Ontwikkeling (Omgevingsvisie, Bestemmingsplannen, Monumenten en Archeologie, Water (inclusief Maaswerken), Stedelijk Groen, Natuur en Landschap, Regionale Uitvoeringsdienst en Strategische Regiovisie Maasduinen (recreatie, toerisme), Volkshuisvesting (Wonen, Woonzorgcomplexen), Vergunningen (Vergunningverlening, Deregulering, Handhaving), Sport (Breedtesport, Topsport, Sportaccommodaties), Kernenbeleid, Milieu (Duurzaamheid, Afval en Milieubeheer), Ruimtelijke en fysieke projecten (Herontwikkeling Genneper Molen, Ontwikkeling Koningsven / De Diepen, Herontwikkeling Heikant en Sporthal).

Mevr. Janine van Hulsteijn

Functie: WethouderPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (5 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Financiën, ICT, Recreatie / Toerisme, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Janine van Hulsteijn heeft in haar portefeuille: Middelen (Financiën, Gemeentelijke accommodaties, Inkoop, Bouwgrondexploitatie / grondzaken), Economie/werkgelegenheid (Economische ontwikkeling, Accountmanagement bedrijvigheid),
Vrijetijdseconomie (Ontwikkeling en promotie recreatie en toerisme, Ontwikkeling wandel/fietsroutenetwerken, Uitvoering programma Routeboek), Mobiliteit (Verkeer, Parkeerbeleid, Wegen, straten, pleinen, Openbaar vervoer), Frontoffice (Dienstverlening, Documentaire Informatie Voorziening (DIV), Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Projecten (Kernwinkelgebied, Haven Heijen, Verkeerssituatie Milsbeek en Ontwikkeling N271).

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Janine van Hulsteijn heeft in haar portefeuille: Middelen: Financiën Gemeentelijke accommodaties Inkoop Bouwgrondexploitatie / grondzaken Economie/werkgelegenheid: Economische ontwikkeling Accountmanagement bedrijvigheid Vrijetijdseconomie: Ontwikkeling en promotie recreatie en toerisme Ontwikkeling wandel/fietsroutenetwerken Uitvoering programma Routeboek Mobiliteit: Verkeer Parkeerbeleid Wegen, straten, pleinen Openbaar vervoer Frontoffice: Dienstverlening Documentaire Informatie Voorziening (DIV) Informatie en Communicatie Technologie (ICT) Projecten: Kernwinkelgebied Haven Heijen Verkeerssituatie Milsbeek Ontwikkeling N271.