Overheid in Limburg

Gemeente Leudal (Limburg)

Statistieken gemeente Leudal

Oppervlakte: 16.485 ha.
Aantal zetels: 25
Aantal inwoners (actueel): 35.878
Aantal inwoners januari 2017: 35.878
Aantal inwoners maart 2016: 36.144
Aantal inwoners december 2015: 36.137
Aantal inwoners maart 2015: 36.250
Aantal inwoners mei 2014: 36.232
januari 2014: 36.213
november 2013: 36.226
augustus 2013: 36.309
mei 2013: 36.346
2012: 36.537
Aantal inwoners jan 2010: 36.741
Aantal inwoners jan 2009: 36.751
Bevolking jan 2008: 36.744
Inwonersaantal 2007: 36.818

Contact gemeente Leudal

Dorpstraat 1, 6093 EA Heythuysen (Postbus 3008, 6093 ZG HEYTHUYSEN)
Tel 0475-859000
E-mail: info@leudal.nl
Website: www.leudal.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Gemeenteraadsverkiezingen

Politieke partij

2014

2010

2006

Samen Verder

9

7

5

Ronduit Open

7

6

4

CDA

5

5

6

D66

2

-

-

VVD

1

2

1

Progressief Leudal

1

2

1

Nieuw Akkoord

-

-

4

Dorpen-Belang

-

-

3

PvdA

-

1

1

Alternatief Leudal

-

1

-

Leudal Centraal

-

1

-

Aantal zetels GR

25

25

25

 

Ranking langstzittende raadsleden
Ronduit Open, Dhr. Thieu Wagemans: 31 jaarSamen verder, Dhr. Lťon Linssen: 15 jaarLeudal Sociaal, Dhr. Andrť Kierkels: 7 jaarVVD, Dhr. Ad Thomassen: 3 jaarCDA, Dhr. Thieu Bongers: 3 jaarProgressief Leudal, Dhr. Joost van der Stappen: 3 jaarD66, Dhr. Kaj Beurskens: 3 jaar

Pagina 1 van 5 (48 resultaten)

Mevr. Nadine Alofs

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Oppositie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Nadine Alofs 182 voorkeurstemmen.

Dhr. Stan Backus

Functie: WethouderPolitiek: Lijsttrekker Ronduit Open (2018)
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2016 (1 jaar, 9 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Bedrijfsvoering, Infrastructuur, Subsidies, Toezicht en (integrale) handhavingToelichting: Bestuursperiode 2016-2018
Wethouder Stan Backus (Ronduit Open) heeft in zijn portefeuille: Majeure trajecten, -infrastructurele projecten en -gebiedsontwikkelingen, Accommodaties, vastgoed en subsidies, Dienstverlening / bedrijfsvoering en Handhaving.

Dhr. Han Bekkers

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: april 2017 (8 maanden in dienst)
Toelichting: Waarnemend gemeentesecretaris Leudal.

Dhr. Kaj Beurskens

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter D66 (2017-)
Politiek leider D66
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)

Dhr. Thieu Bongers

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Oppositie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Thieu Bongers 185 voorkeurstemmen.

Mevr. MariŽlle Bronkhorst

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: juli 2012 (5 jaar, 5 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Mariëlle Bronckhorst is afdelingshoofd Financien en Belastingen in de gemeente Leudal.
Aanverwant:1996 - 2012Mevr. MariŽlle Bronkhorst, Hoofdafdeling, gemeente Roermond

Dhr. Pierre Brouns

Functie: AccountmanagerIn dienst sinds: januari 2007 (10 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: BelastingenWerkzaamheden bij de Overheid:
Pierre Brouns is beleidsmedewerker bij de gemeente Leudal.

Dhr. Tiemen Brouwer

Functie: RaadslidPolitiek: Ronduit Open
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2016 (1 jaar, 8 maanden in dienst)

Dhr. Jack Coolen

Functie: RaadslidPolitiek: Samen Verder
Coalitie, aantal zetels: 9
In dienst sinds: april 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)

Dhr. Wim Cornelissen

Functie: GriffierIn dienst sinds: januari 2007 (10 jaar, 11 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:

 
Wim Cornelissen is raadsgriffier van de gemeenteraad in Leudal. De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad van Leudal en de raadscommissies. Wim Cornelissen is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. 

Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad.